Els cicles de retroalimentació, a Kanban coneguts com a cadències, són necessaris en qualsevol organització que vulgui millorar l'entrega dels serveis que ofereix als seus clients. En la mesura en què vagi creixent el nivell de maduresa empresarial, caldrà anar adoptant el conjunt de cadències més adequat a cada moment. En el darrer article d'aquesta sèrie de quatre, es tracten les cadències orientades al quart nivell de maduresa, és a dir, quan l'orientació de l'empresa és a la seva cobertura de risc.
Les cadències del Nivell de Maduresa 4 són només dues, i amplifiquen algunes de les cadències del Nivell de Maduresa 2 i del Nivell de Maduresa 3 per tal de donar cobertura als riscos (risk-hedge) de l'empresa
Cadències del Nivell de Maduresa 4 (Maturity Level 4)
El conjunt de cadències per a empreses orientades a la seva cobertura de risc, les encaminen a un alt grau d'intimitat amb el client, a tenir en compte la seva competència, a prendre totes les decisions basant-se en les dades i a fomentar àmpliament el desenvolupament del lideratge dels seus treballadors/es.
El conjunt de Cadències del Nivell de Maduresa 4 són les següents:
Operations Review
Risk Review
Operations Review
Consideracions
L'Operations Review amplifica la cadència de l'Improvement Suggestions Review del Nivell de Maduresa 3
És una revisió sistemàtica i basada en dades de com funciona el Sistema de Sistemes
Objectius
Examinar la demanda i la capacitat de cadascun dels Sistemes Kanban, que conformen el Sistema de Sistemes, centrant-se en les dependències entre ells i els seus efectes
Entrades
Resum de les conclusions dels Service Delivery Review de tots els Sistemes Kanban
Informació sobre el rendiment general de l'empresa
Iniciatives de millora contínua sobre canvis que afectin a tot el sistema
Sortides
Suggeriments i decisions de millora, o canvis necessaris orientats a l'estratègia empresarial
Impacte que depèn del risc de la cua de la distribució de Lead Time, que caldrà informar a la Risk Review
Desenvolupament
L'àmbit de la revisió és un producte o una unitat de negoci
Es pretén entendre les dependències i exposar-ne els efectes interdependents
Se suggereixen esdeveniments Kaizen i s'assignen oportunitats de millora
Participants
SRM - Service Request Manager de cada Sistema Kanban
SDM - Service Delivery Manager de cada Sistema Kanban
Mànagers
Col·laboradors individuals
Representants dels clients per cada Sistema Kanban
Freqüència
Depenent del context, sovint mensual
Durada
Un màxim de 2 hores
Risk Review
Consideracions
La Risk Review amplifica la cadència del Blocker Clustering del Nivell de Maduresa 2
Connecta els riscos que es troben en el lliurament per gestionar i millorar-ne la planificació
Objectius
Comprendre i respondre als riscos per a poder efectuar un lliurament eficaç de productes i serveis d'un o més Sistemes Kanban
Entrades
Estat dels problemes i riscos de l'Operations Review i la Service Delivery Review
Decisions de la reunió del Delivery Planning Meeting
Sortides
Informació per la Delivery Planning Meeting
Habilitar els canvis en la prestació de serveis i en el disseny del Sistema Kanban (flux cap a les Service Delivery Reviews i l'Operations Review)
Desenvolupament
Analitzar cada risc utilitzant les dimensions de risc definides
Agrupar els riscos segons les accions de mitigació requerides
Tractar tots aquells temes que puguin tenir relació amb el risc:
Revisar les Classes de Servei: Encara són adequades? S'utilitzen? S'han fet excepcions? Hi ha un nou patró? Es necessita una nova classe de servei?
Revisar els Bloquejos: Prioritzar les accions de mitigació i reducció basant-se en l'anàlisi de clúster de bloquejos
Revisar les Polítiques de Cobertura de Risc: Cal considerar si la demanda observada recentment encaixa amb els patrons històrics i l'assignació de capacitat encara és adequada
Revisar les Polítiques de modelatge de la demanda: Cal ajustar les polítiques que divideixen la demanda en serveis dependents o compartits?
Participants
SDM - Service Delivery Managers
Qualsevol persona amb informació sobre els darrers bloquejos
Freqüència
Mensualment
Durada
Entre 1 - 2 hores
コメント