Principis de
Gestió del Canvi
de Kanban
Kanban Change Management Principles
El Mètode Kanban porta el canvi a totes les àrees de l'empresa. Generalment, la gent que hi treballa, sol ser bastant escèptica davant els canvis, ja que qualsevol canvi fa el futur més incert. Kanban reconeix aquests aspectes del comportament humà a través dels seus tres Principis de Gestió del Canvi. Aquests principis busquen la transformació organitzativa de l'empresa mitjançant la reducció de la resistència al canvi, i l'augment de la seva persistència.
01
Començar amb el que es fa ara
Start with what you do now
-
Entendre els processos actuals, tal com s'implementen a la pràctica
-
Respectar els rols, les responsabilitats i els càrrecs existents
-
Valorar les pràctiques existents i els professionals actuals per tal d'esperar una menor resistència al canvi
02
Aconseguir acords per a cercar la millora mitjançant el canvi evolutiu
Agree to pursue improvement through evolutionary change
-
Aconseguir petits canvis continus i incrementals
-
La millora ha de ser evolutiva i no un canvi radical que pugui topar amb la resistència de l'organització
-
Els processos actuals són dignes de ser respectats, i no cal negar o canviar-ho tot completament
03
Fomentar actes de
lideratge a tots els nivells
Agree to pursue improvement through evolutionary change
-
Focalitzar-se en la millora del flux de valor i deixar d'estar pendents de quines feines fa cadascú
-
Qualsevol membre de l'equip ha de ser capaç de comprendre la situació i detectar possibles oportunitats de millora
-
Fomentar una mentalitat de millora contínua (Kaizen) a tots els nivells per a assolir un rendiment òptim
Principis de
Prestació del Servei de Kanban
Kanban Service Delivery Principles
El Mètode Kanban planteja que totes les organitzacions poden ser vistes com a una xarxa de serveis interdependents, on la sortida d'un és l'entrada d'un altre. Kanban, amb això, reconeix tres Principis de Prestació de Serveis, que posen en relleu l'alt valor que suposa l'orientació al client de cadascun d'aquests serveis dins de l'empresa.
04
Comprendre i focalitzar-se en les necessitats i expectatives dels clients
Understand and focus on customer needs and expectations
-
Primer de tot, comprendre les necessitats dels clients, interns o externs a l'organització
-
La finalitat de la millora contínua que planteja el Mètode Kanban és aconseguir millorar la satisfacció dels clients
-
Entendre les expectatives dels clients pel que fa a qualitat, velocitat, preu, experiència i usabilitat
05
Gestionar el treball, deixar que la gent s’organitzi al seu voltant
Manage the work, let the people organize around it
-
Deixar de gestionar les persones, centrar-se en els processos i començar a gestionar el treball i la millora dels sistemes de treball
-
Proporcionar la formació i les eines adequades per tal que la gent es desenvolupi tan bé com pugui, i es puguin detectar i implementar oportunitats de millora
06
Evolucionar les polítiques per a millorar els resultats dels clients i del negoci
Evolve policies to improve customer and business outcomes
-
Tota organització es pot considerar ecosistema de serveis interdependents, interconnectats entre ells i el què es busca és, precisament, la millora en la interacció de tots ells
-
Evolucionant les polítiques de funcionament, i mitjançant una sèrie de cadències, es busca propiciar la millora d'aquest ecosistema de serveis